Po kilka tysięcy złotych stracili mieszkańcy powiatu kolbuszowskiego, którzy dokonywali internetowych płatności. W jednym przypadku kobieta straciła pieniądze poprzez udostępnienie „BLIKA” swojej znajomej, pod którą podszył się oszust. W kolejnym zgłoszeniu pokrzywdzony otrzymał sms-a od oszustów podszywających się pod „PGE”, który wzywał do zapłaty zaległości w kwocie około 3 złotych, przesyłając link do szybkiej płatności.
Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę. Do kolbuszowskiej jednostki zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która straciła 2 tys. złotych. Do kobiety poprzez popularny komunikator internetowy napisała jej znajoma, prosząc o wygenerowanie BLIKA i autoryzację płatności. Pokrzywdzona zgodziła się i podczas krótkiej pisemnej konwersacji kobiety ustaliły szczegóły i zrealizowały dwie transakcje. Gdy po zakończeniu płatności kobieta zadzwoniła do swojej znajomej, okazało się, że tamta nic nie wie o żadnych płatnościach.
Zobacz też:
Pokrzywdzona z pomocą banku ustaliła, że pieniądze zostały wypłacone z bankomatu w innym województwie.
Również do kolbuszowskiej jednostki zgłosił się inny mieszkaniec powiatu. Mężczyzna powiadomił, że na telefon żony przyszedł sms z „PGE”, w treści którego firma informowała o odłączeniu energii elektrycznej, wzywając do uregulowania należności w kwocie 3,46 zł. Do wiadomości załączony był link do płatności. Po wejściu na link nastąpiło przekierowanie na zakładkę płatności i dalsze instrukcje. Po zakończeniu płatności mężczyzna zalogował się na stronę swojego banku i wtedy zorientował się, że z rachunku zostały wykonane przelewy o wartości kilku tysięcy złotych na inne konto.
Policjanci pracują nad ustaleniem oszustów. W obydwu przypadkach prowadzone są postępowania.