14.4 C
Rzeszów
piątek, 18 kwietnia, 2025

Ktoś prosi cię o przelew? To może być oszust!

Po kilka tysięcy złotych stracili mieszkańcy powiatu kolbuszowskiego, którzy dokonywali internetowych płatności. W jednym przypadku kobieta straciła pieniądze poprzez udostępnienie „BLIKA” swojej znajomej, pod którą podszył się oszust. W kolejnym zgłoszeniu pokrzywdzony otrzymał sms-a od oszustów podszywających się pod „PGE”, który wzywał do zapłaty zaległości w kwocie około 3 złotych, przesyłając link do szybkiej płatności.

Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę. Do kolbuszowskiej jednostki zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która straciła 2 tys. złotych. Do kobiety poprzez popularny komunikator internetowy napisała jej znajoma, prosząc o wygenerowanie BLIKA i autoryzację płatności. Pokrzywdzona zgodziła się i podczas krótkiej pisemnej konwersacji kobiety ustaliły szczegóły i zrealizowały dwie transakcje. Gdy po zakończeniu płatności kobieta zadzwoniła do swojej znajomej, okazało się, że tamta nic nie wie o żadnych płatnościach.

Pokrzywdzona z pomocą banku ustaliła, że pieniądze zostały wypłacone z bankomatu w innym województwie.

Również do kolbuszowskiej jednostki zgłosił się inny mieszkaniec powiatu. Mężczyzna powiadomił, że na telefon żony przyszedł sms z „PGE”, w treści którego firma informowała o odłączeniu energii elektrycznej, wzywając do uregulowania należności w kwocie 3,46 zł. Do wiadomości załączony był link do płatności. Po wejściu na link nastąpiło przekierowanie na zakładkę płatności i dalsze instrukcje. Po zakończeniu płatności mężczyzna zalogował się na stronę swojego banku i wtedy zorientował się, że z rachunku zostały wykonane przelewy o wartości kilku tysięcy złotych na inne konto.

Policjanci pracują nad ustaleniem oszustów. W obydwu przypadkach prowadzone są postępowania.

Pogadajmy gestami – wybierz reakcję

😍
0%
0
😱
0%
0
😭
0%
0
👍
0%
0

Najnowsze

Najnowsze

Nowe
START
7dni
Szukaj