24 C
Rzeszów
poniedziałek, 27 maja, 2024

Stare ulgi dla uczniów przedłużone do końca października. Czy to skróci kolejki do okienek?

REKLAMA

W Rzeszowie uczniowie mają darmowe autobusy MPK, ale te uprawnienia kończą się 30 września. Aby dalej z nich korzystać trzeba dokonać aktualizacji Elektronicznej Karty Miejskiej na nowy rok szkolny. Teraz nagle do okienek rzuciło się 13 tysięcy uczniów. Utworzyły się gigantyczne kolejki. Na szczęście prezydent przedłużył ważność starych ulg do końca października.

Prezydent Rzeszowa zdecydował, że ważność Karty Miejskiej z zapisanymi na niej darmowymi przejazdami MPK dla uczniów są przedłużone do 31 października. Można nadal na niezaktualizowanej karcie jeździć pod warunkiem posiadania przy sobie legitymacji szkolnej podbitej na rok szkolny 2022/2023).

Dodatkowo od 6 do 31 października została wydłużona obsługa podróżnych w trzech punktach, z których korzysta najwięcej mieszkańców.

W galerii Nowy Świat i Plaza punkty będą czynne w godz. 10-20 (także w soboty).

Z kolei w punkcie na Dworcu Lokalnym przy ul. Towarnickiego 7, sprawę można załatwić od 8:00 do 21:00 (także w sobotę).

Ostatnio w punktach zrobił się ogromne kolejki. A wszystko przez to, że trzeba odnowić swoje uprawnienia do darmowych przejazdów. Do okienek rzuciło się 13 tysięcy uczniów. Trzeba tę sprawę załatwić osobiście, a obsługa jednej osoby zajmuje nawet 10 minut. Stąd tak długie ogonki.

Zarząd Transportu Miejskiego przeprasza za kłopoty. – Wydłużamy czas pracy, wzmocniliśmy też obsadę stanowisk – mówią urzędnicy.

Informują, że osoby, które chcą zakupić bilet okresowy bez konieczności wizyty w punkcie, mogą to zrobić w internecie – poprzez aplikację mPay, stronę zbiletem.pl lub mogą zakupić bilet w biletomatach stacjonarnych.


Możliwości zakupu biletu ZTM w Rzeszowie:

  • w kasowniku za pomocą karty bankowej – bilety 40-minutowe,
  • biletomat stacjonarny (48 sztuk) – bilety 40-minutowe, 60-minutowe, 24-godzinne, okresowe oraz doładowanie elektronicznej portmonetki. Płatność kartą płatniczą i gotówką,
  • biletomat mobilny (191 sztuk) – bilety 40-minutowe, 60-minutowe, 24-godzinne, pięciodniowe oraz doładowanie elektronicznej portmonetki. Płatność gotówką (monetami) i kartą płatniczą zbliżeniowo za transakcję do kwoty 50 zł,
  • sklep internetowy „E-BILET” (https://ebilet.erzeszow.pl) – bilety okresowe oraz doładowanie elektronicznej portmonetki. Płatność kartą płatniczą i przelewem internetowym,
  • Punkt Obsługi Podróżnego (6 lokalizacji) – dostępny pełny asortyment biletów oraz doładowanie elektronicznej portmonetki. Płatność kartą płatniczą i gotówką
  • poprzez aplikacje: SkyCash, mPay, moBILET, GoPay, zbiletem.pl – bilety 40-minutowe, 60-minutowe, 24-godzinne na smartfon-a. Płatność kartą płatniczą i przelewem internetowym,
  • poprzez aplikacje: zbiletem.pl, mPay – bilety okresowe. Płatność kartą płatniczą i przelewem internetowym,
  • elektroniczna portmonetka zapisywana na Rzeszowskiej Karcie Miejskiej – bilety 40-minutowe – taryfa przystankowa (bez możliwości przesiadki) w systemie „check in – check out”,
  • kioski i sklepy firm zewnętrznych – bilety 40-minutowe, 60-minutowe, 24- godzinne. Formę płatności ustala właściciel punktu,

Punkty Obsługi Podróżnego

  • Punkt Obsługi Podróżnego Dworzec Lokalny przy ul. Towarnickiego 7
  • 17 748 13 36
  • od poniedziałku do piątku od 800 do 1730

(w okresie od 6 – 31 października wydłużone do godz. 21)

  • w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca od 1000 do 1430
    w niedziele i święta nieczynny
  • Punkt Obsługi Podróżnego przy ul. Lisa Kuli 20
    17 748 13 46
    od poniedziałku do piątku od 1000 do 1930
    w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca od 1000 do 1430
    w niedziele i święta nieczynny
  • Punkt Obsługi Podróżnego przy ul. Targowej 1 (parter)
    17 748 13 47
    od poniedziałku do piątku od 700 do 1430
    w soboty, niedziele i święta nieczynny
  • Punkt Obsługi Podróżnego Galeria Nowy Świat, ul. Krakowska 20
    17 748 13 48
    od poniedziałku do soboty od 1000 do 1730

(w okresie od 6 – 31 października wydłużone do godz. 20)
w niedziele i święta nieczynny

  • Punkt Obsługi Podróżnego C.H. Plaza Rzeszów, al. Rejtana 65
    17 748 13 49
    od poniedziałku do soboty od 1000 do 1730
    (w okresie od 6 – 31 października wydłużone do godz. 20)
    w niedziele i święta nieczynny
  • Punkt Obsługi Podróżnego przy ul. Trembeckiego 3
    • 17 866 03 60
    • od poniedziałku do piątku od 730 do 1430

Osobista wizyta w Punkcie  Obsługi Podróżnego jest konieczna w dwóch sytuacjach:

  • Odbiór Rzeszowskiej Karty Miejskiej

Wniosek o wydanie można wypełnić elektronicznie poprzez stronę e-bilet.erzeszow.pl, po czym zgłosić się do dowolnego Punktu Obsługi Podróżnego (Lisa-Kuli, Targowa, Nowy Świat, Plaza, Dworzec Lokalny) po odbiór karty. Zgłoszenie się pasażera z wnioskiem wypełnionym na formularzu papierowym wydłuża czas obsługi; kasjerka musi przepisać dane i zweryfikować. Zajmie to ok.10 min dłużej na każdą osobę w kolejce.

  • Zapisanie uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów komunikacją miejską na Rzeszowskiej Karcie Miejskiej

Konieczna jest weryfikacja dokumentów w Punkcie Obsługi Podróżnego. W przypadku uczniów nie ma możliwości zweryfikowania ważności legitymacji szkolnej na podstawie skanu.

W sytuacjach, takich jak zakup biletów jednorazowych, okresowych i semestralnych, zachęcamy do skorzystania z:

  • biletomatów;
  • sklepu internetowego ebilet.erzeszow.pl
  • aplikacji mobilnych

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie ztm.erzeszow.pl

Inres24 w Google News

Obserwuj i bądź na bieżąco

Najnowsze

Najnowsze

REKLAMA

Fancyelements

Welcome to the future of building with WordPress. The elegant description could be the support for your call to action or just an attention-catching anchor. Whatever your plan is, our theme makes it simple to combine, rearrange and customize elements as you desire.

Start
Nowe
7dni
Szukaj