Wisłokostrada coraz bliżej niż dalej. Arteria, która pomoże skomunikować centrum z północnymi częściami Rzeszowa, a także ułatwi dojazd do S19 i A4 została już zaplanowana, a teraz czas na budowę. Miasto ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.
Wisłokostrada przedłuży w kierunku północnym ul. Rejtana. Ułatwi dojazd do ekspresowej S19 i autostrady A4 a także odciąży rondo Pobitno i al. Piłsudskiego.
– Właśnie ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy tego potężnego zadania – mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Jego realizacja będzie oznaczała także otwarcie nowych terenów na Kopcu Konfederatów Barskich, które będziemy zagospodarowali pod kątem rekreacyjnym, zielonym, a także pod kątem budowy powierzchni usługowych, biurowych. Takie inwestycje dadzą w mieście nowe miejsca pracy – dodał prezydent Rzeszowa.
Zobacz też:
Termin składania ofert firm, które będą chciały budować połączenie został wyznaczony na 31 marca. Wisłokostrada powstanie w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.
– Zakres prac będzie bardzo duży. W sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe, a także dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka – mówił Dariusz Urbanik, zastępca prezydenta Rzeszowa.
Budowa Wisłokostrady będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa, a także ze środków, które miasto zdobyło z rządowego funduszu Polski Ład.
Podsumowując, budowa Wisłokostrady obejmie:
- Budowę dróg na odcinku od skrzyżowania al. Rejtana z ul. Lwowską do skrzyżowania ul. gen. Maczka z ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
- budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych łącznej długości ok. 3 286 m,
- budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo),
- budowę sześciu zatok autobusowych,
- budowę 13 przejść dla pieszych,
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m ,
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok. 81 m,
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m,,jezdnia prawa o długości ok. 271 m
- nasadzenia drzew i krzewów 4495 szt.,
- umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m.