6.8 C
Rzeszów
czwartek, 22 lutego, 2024

Na tę drogę czekają kierowcy. Miasto rusza z przetargiem

REKLAMA

Wisłokostrada coraz bliżej niż dalej. Arteria, która pomoże skomunikować centrum z północnymi częściami Rzeszowa, a także ułatwi dojazd do S19 i A4 została już zaplanowana, a teraz czas na budowę. Miasto ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.

Wisłokostrada przedłuży w kierunku północnym ul. Rejtana. Ułatwi dojazd do ekspresowej S19 i autostrady A4 a także odciąży rondo Pobitno i al. Piłsudskiego.

– Właśnie ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy tego potężnego zadania – mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Jego realizacja będzie oznaczała także otwarcie nowych terenów na Kopcu Konfederatów Barskich, które będziemy zagospodarowali pod kątem rekreacyjnym, zielonym, a także pod kątem budowy powierzchni usługowych, biurowych. Takie inwestycje dadzą w mieście nowe miejsca pracy – dodał prezydent Rzeszowa.

Termin składania ofert firm, które będą chciały budować połączenie został wyznaczony na 31 marca. Wisłokostrada powstanie w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.

– Zakres prac będzie bardzo duży. W sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe, a także dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka – mówił Dariusz Urbanik, zastępca prezydenta Rzeszowa.

Budowa Wisłokostrady będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa, a także ze środków, które miasto zdobyło z rządowego funduszu Polski Ład.

Podsumowując, budowa Wisłokostrady obejmie:

  • Budowę dróg na odcinku od skrzyżowania al. Rejtana z ul. Lwowską do skrzyżowania ul. gen. Maczka z ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
  • budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych łącznej długości ok. 3 286 m,
  • budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo),
  • budowę sześciu zatok autobusowych,
  • budowę 13 przejść dla pieszych,
  • budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
  • budowę mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m ,
  • budowę mostu na rzece Wisłok długości ok. 81 m,
  • budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m,,jezdnia prawa o długości ok. 271 m
  • nasadzenia drzew i krzewów 4495 szt.,
  • umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m.

Najnowsze

Najnowsze

REKLAMA
Start
Nowe
7dni
Szukaj