13.3 C
Rzeszów
niedziela, 16 czerwca, 2024

Na tę drogę czekają kierowcy. Miasto rusza z przetargiem

REKLAMA

Wisłokostrada coraz bliżej niż dalej. Arteria, która pomoże skomunikować centrum z północnymi częściami Rzeszowa, a także ułatwi dojazd do S19 i A4 została już zaplanowana, a teraz czas na budowę. Miasto ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.

Wisłokostrada przedłuży w kierunku północnym ul. Rejtana. Ułatwi dojazd do ekspresowej S19 i autostrady A4 a także odciąży rondo Pobitno i al. Piłsudskiego.

– Właśnie ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy tego potężnego zadania – mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Jego realizacja będzie oznaczała także otwarcie nowych terenów na Kopcu Konfederatów Barskich, które będziemy zagospodarowali pod kątem rekreacyjnym, zielonym, a także pod kątem budowy powierzchni usługowych, biurowych. Takie inwestycje dadzą w mieście nowe miejsca pracy – dodał prezydent Rzeszowa.

Termin składania ofert firm, które będą chciały budować połączenie został wyznaczony na 31 marca. Wisłokostrada powstanie w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.

– Zakres prac będzie bardzo duży. W sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe, a także dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka – mówił Dariusz Urbanik, zastępca prezydenta Rzeszowa.

Budowa Wisłokostrady będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa, a także ze środków, które miasto zdobyło z rządowego funduszu Polski Ład.

Podsumowując, budowa Wisłokostrady obejmie:

  • Budowę dróg na odcinku od skrzyżowania al. Rejtana z ul. Lwowską do skrzyżowania ul. gen. Maczka z ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
  • budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych łącznej długości ok. 3 286 m,
  • budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo),
  • budowę sześciu zatok autobusowych,
  • budowę 13 przejść dla pieszych,
  • budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
  • budowę mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m ,
  • budowę mostu na rzece Wisłok długości ok. 81 m,
  • budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m,,jezdnia prawa o długości ok. 271 m
  • nasadzenia drzew i krzewów 4495 szt.,
  • umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m.

Inres24 w Google News

Obserwuj i bądź na bieżąco

Najnowsze

Najnowsze

REKLAMA

Fancyelements

Welcome to the future of building with WordPress. The elegant description could be the support for your call to action or just an attention-catching anchor. Whatever your plan is, our theme makes it simple to combine, rearrange and customize elements as you desire.

Start
Nowe
7dni
Szukaj