22.7 C
Rzeszów
poniedziałek, 20 maja, 2024

„Wzięła pani kredyt? To pytanie wzbudziło strach. Kobieta straciła 100 000 zł

REKLAMA

Te oszustwa są już prawdziwą plagą i dają się wkręcić nie tylko emeryci. Sprawcy manipulują ofiarami wywołując w nich strach. Sprawiają, że sami przelewają im pieniądze. 39-latka z Jarosławia właśnie straciła 100 000 zł!

Oszuści zadzwonili do kobiety, podając się za pracowników banku. Co może być bardzo mylące – użyli telefonii internetowej i tzw. VoIP — Voice over Internet Protocol. Dzięki temu sprawcy mogą podszywać się pod dowolny numer telefonu, udawać pracownika instytucji, czy nawet policji.

Fałszywy pracownik zapytał 39-latkę, czy wzięła kredyt. Kobieta, oczywiście zaprzeczyła. Rozmówca dodał, że w takim razie ktoś musiał się pod nią podszyć. Trik zadziałał i wywołał strach. Tak zmanipulowana klientka wykonała pozostałe polecenia. Została przełączona do działu technicznego, w którym obsługiwała ją już „konsultantka”. Założyła konto techniczne, kazała przelać na nie oszczędności. Dodatkowo ofiara zaciągnęła dwa kredyty, gdzie wszystkie środki przekazała też na „konto techniczne”. Cała procedura, w tym rozmowy telefoniczne, trwały dwa dni.

Na trzeci dzień do 39-latki zadzwonił prawdziwy pracownik banku, oferując kartę kredytową do zaciągniętych kredytów i wówczas mieszkanka Jarosławia, zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Całą sprawę zgłosiła na policję.

Inres24 w Google News

Obserwuj i bądź na bieżąco

Najnowsze

Najnowsze

REKLAMA

Fancyelements

Welcome to the future of building with WordPress. The elegant description could be the support for your call to action or just an attention-catching anchor. Whatever your plan is, our theme makes it simple to combine, rearrange and customize elements as you desire.

Start
Nowe
7dni
Szukaj