Aplikacja #RzeszowToMy poprawi kontakt mieszkańców z urzędem oraz pomoże włączyć ich do zarządzania miastem – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Dziura w drodze, nielegalne wysypisko, a może zdarty rozkład na przystanku? Sprawy interwencyjne w Rzeszowie można teraz zgłaszać, korzystając ze specjalnej miejskiej aplikacji – #RzeszowToMY.
Wystarczy kliknąć, napisać czego dotyczy problem, zrobić dodatkowo zdjęcie, a potem czekać aż sprawa zostanie załatwiona. A urzędnicy mają specjalne wytyczne od prezydenta: maksymalnie 3 dni, aby wyznaczyć właściwą osobę, która zajmie się danym zgłoszeniem i 10 dni, abyśmy dostali odpowiedź zwrotną, co w naszej sprawie się dzieje.
Zobacz też:
– Zrobimy wszystko, aby ta ścieżka do realizacji zgłoszonych spraw była jak najkrótsza. Aplikację już testowaliśmy. Były np. sygnały o dziurze w drodze, uszkodzonym parkingu, schodach. Część tych zgłoszeń już mamy załatwionych. Są też zadania odrzucone, na przykład dlatego, że dotyczą terenu prywatnego, ale tam także wysyłamy nasze służby, aby np. zwrócić uwagę właścicielowi, że trzeba działkę posprzątać – wyjaśnia Marcin Stopa, sekretarz miasta.
Aplikacja mobilna #RzeszowToMY to także informator. Dowiemy się z niego np. o wydarzeniach kulturalnych, konsultacjach społecznych, podatkach, ostrzeżeniach, czy utrudnieniach drogowych.
– Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – mówią urzędnicy.
JAK TO DZIAŁA?